Tuesday 20 September 2011

Sometime you gotta take "crap" from people!


Kalau crab takper lagi, sedap dimakan,  nie when you have to deal with crap!!!

The Police Story

Life as a transgirl nie sometimes we gotta deal with crappy situation, one day buat pertama kali dalam hidup beg I kena ragut! masa tu on the way gi bank nak withraw money, nasib baik Alhamdulillah kena ragut masa belum ambik duit...tapi sebenarnya sangat tension sebab kena renew i.c, lesen, bank card...dah la kena ragut! kena bayar pulak tu! ada ker buat i.c kena bayar saman sebab hilang i.c???!!! what the cfrap is that??!! dah kena ragut HELLOOOOOOOOOOO BEG KENA RAGUT, bersama DUIT SEKALI! bengong...lepas tu makin banyak kali hilang makin tinggi dendanya...kena bayar card ATM lagi, dah la ada 3 bank card...satu rm 12 ke macam tu lah...nak tangkap gambar lagi, tensionnyerrr...

So pergilah ke balai nak buat report...dekat counter polis ada dua orang, sorang perempuan sorang lelaki, so i ingat dengan pergi kat polis pompuan senang lah sikit, dia pulak kakak kakak yang pakai tudung, selalunya begitu lah sebab masa buat passport best giler siap nak tahu rahsia kecantikkan kulit i lagi bersembang sembang macam dalam drama, orang ramai tension jer...SO pergilah kat polis pompuan tu, dia tak tau yang I ni gender istimewa...so dia tengok muka i and tengok surat beranak i, banyak kali, pastu dia tanya "ni awak ke" I jawab yes..lepas tu dia geleng  geleng kepala...sambil berkata "berubah la adik, nanti mati tak diterima kubur", ...beberapa saat aku tersentap and terdiam, dah la masa tu saannggaattt tension sebab beg kena ragut...kejap...apa betina nie cakap? dah tengah jiwa kacau sebab break up dengan Ustaz A!Terus I i dengan nada yang tinggi (suara I nie tinggi boleh menyanyikan lagu Celine Dion dan Ziana Zain...betul)...lantas i jerit satu balai polis tuuueee...HELLO! Awak hengat awak pakai tudung awak GERENTI lah masuk syurga!!!??? Siapa awak nak menghakimi saya???!!! Awak tak tahu status sebenar saya and siapa pun saya awak tak berhak judge saya! lepas dah bayar and ambil report saya keluar balai polis pergi kat public bank depan balai polis tu, perasaan kacau lagi nie, dah la tak cukup makan tak cukup kasih sayang...masa tengah buat Atm card tu, I tanya kakak yang buat cardd tu, "kak, if akak tengok saya dengan surat beranak saya akak tahu tak gender saya" kakak tu pun berhenti menulis kejap, tengok saya dan surat beranak saya and cakap " owhhhh sorry saya tak perassan...kenapa yer?" saya pun cerita incident di balai polis tadi...kakak tu pun menggeleng gelengkan kepala, dia kata ada pulak polis macam tu, jangan layan katanya...tapi saya ni tak puas hati MASUK balik balai polis tadi! hahahahah betul betul punya jiwa kacau+hormone kacau+takder duit+tak cukup makan and kasih sayang= AMUK!! saya masuk balik kali ni pergi kat polis lelaki, saya keluarkan report tadi saya hempas kat meja polis lelaki, saya cakap saya nak awak yang buat report! saya taknak pompuan nie yang buat report!! saya bayar!wahhh gituee berani tak berani...mana taknyer, tension giler masa tue!

Polis lelaki tadi pun mula tegaskan suara dia "ehh awak nie datang nak minta khidmat polis tau" katanya...dengan nada tegas, waahhhhhhhhhhhhhhhhh umpama menyimbah minyak ke api yang panas la apa lagi" saya pun naikkan lagi dua octave and tinggikan pitching ala ala kak Ziana Zain kita, "memanglah saya nak minta khidmat polis, tapi saya tak minta pun khidmat USTAZAH kat balai polis nie!!! dah dah saya taknak pompuan ni yang buat, awak buat saya bayar! satu balai polis terdiam yer...lepas dah siap, saya pun bayar, polis pompuan tadi tunduk jer...saya koyakkan kertas yang pompuan tadi buat depan semua orang lepas tu sebelum sya keluar depan pintu balai, saya cakap, hey pompuan ingat yer, kubur lain lain, awak pakai tudung tak semestinya gerenti masuk syurga!!! saya pun keluar! Bengong betul! Beberapa jam kemudian sargeant diorang call tanya samaada ada apa apa berlaku dekat balai tadi, saya jawab takder apa ok jer...malas nak memanjang lebarkan cerita, banyak benda lain lagi aku nak pikir! nak pergi ke pejabat pendaftaran lagi, nak bayar duit gambar lagi (masa ni masa ekonomi dah mula merosot dari family yang ada duit tadi business my mom and dad dah mula merosot)

Yang geram tu, diorang semua nie, anggap transgirl ni tak tau langsung agama ker? Macam dalam paper baru baru nie nak bagi counseling kat maknyah, and kecelaruan gender...merepek! crap! jangan paksa kami sebab kami tak pernah paksa sesiapa...jangan paksa kami jadi orang lain, takkan menjadi...bukan kami minta and dipaksa jadi begini, dah kejadian Allah, semua yang diciptaNYA ada rahsianya...saya pernah terdengar orang bercakap, anak dia jadi maknyah sebab desakan kawan, terikut ikut kawan, pada saya menjadi maknyah bukan paksaan dari sesiapa, dari segi bersosial mungkin tapi kejadian lahiriah, azali bukan dari paksaan mana mana! kalau adda pihak nak mengubah kami, nak ubah jadi apa? potong rambut pendek? kami masih sexy,  and macam ni jugak takder bezanya, rambut pendek boleh panjang, korang potong rambut mat rock dulu dulu tu pun dah bela panjang balik sekarang...teringat ada satu masa tu semua rockers kena poting rambut pendek...sometimes semua ni memang crap!!! dah image dia rock takkan nak nampak macam mat bunga balada kowt! Lalu apa lagi? nak suruh kami kahwin? HELLO kahwin pun ada syaratnyer yer! Salah satunya boleh bagi nafkah Zahir dan Batin, if tengok bini rasa macam lesbian cemana? tak lalu! tak ker menganiayai perempuan yang tak berdosa tu? dosa orang menganiayai insan lain dosa besar, lagipun banyak yang tak mampu memberi nafkah tu~siap siap lepas bersanding pinjam baju kahwin pompuan tadi and tanya dia chantek tak uOlSsS???!!! haaa tak pengsan pompuan tue...ada kes yang kena sexual harassment dekat tempat counseling tu lagi, my God...do u even practice what you preach???


"Being called weird is like being called Limited Edition. Meaning you're something people don't see that often. Remember that."

No comments:

Post a Comment