Monday 19 September 2011

Chapter 8: Peristiwa Lalu Membuat Siapa Kita Hari Ini


Everyday is a learning process," Belajarlah hingga ke liang lahad"

Assalammualaikum uOlsSs...dah baca kisah kawan i yang berhati busuk and bermulut jahat? terukkan? secantik mana pun orang tu tapi kalau hati dia busuk and mulut jahat memang putut ditch and buang dari kamus hidup, menyemak sajoh!

Kalau tak terjadi peristiwa dengan Ustaz A, mungkin saya graduate dengan biasa bisa jer tanpa award apa apa...Alhamdulillah apa yang terjadi kita waktu lalu, samaada pengalaman heart broken, trauma, if seseorang tu kena buli, atau ada specific "someone" yang memberi kesan impact yang singgah dalam hidup kita samaada baik atau buruk,  sebenarnya sedikit sebanyak mereka lah yang bertanggungjawab dengan siapa kita hari ini. They are responsible for who we are today. For me after what happened with Ustaz A, I jadi lebih kuat sampai menang Award in best in Presentation skill, and in that final semester i was a Straight A student, if kita melalui satu musibah tu kita kena banyakkk bersabar, itulah mereka cakap "sabar itu SEPARUH dari iman" memang betul...walau patah sakit hati macam mana sekalipun kita harus sabar and redha dengan Qadha dan Qadar, kita mesti bangun jugak walaupun merangkak and mengutip rekahan hati yang hancur, kutiplah cantumkan perlahan lahan...I faham kalau kita tengah "angau" orang cakap apa pun kita tak dengar, susah nak masuh, kita masih ikut kan hati...tapi dengarlah nasihat saya nie...percayalah, everything is going to be OK...

Me and my Award

Award nie is "Best in Presentation Award" , apa yang saya present? saya present tentang dunia Hermaphrodite, khunsa, maknyah, depression and cemana istmewanya jadi insan "istimewa" nie, bukan senang nak present tentang issue macam nie, its difficult! But I mesti wakil gender istimewa ni and nak create awareness, bagitau sikit kat diorang,Sometimes sesetengah Uni ada lecturer yang tak suka or student yang skeptikal...tapi in Limkokwing Alhamdulillah sebaliknya, mereka memang ingin tahu and very interested...teringat ada kawan saya sorang nie cakap saya bertuah dilahirkan macam nie, masa nie ramai student nak buat documentary tentang saya termasuk lecturer, saya bangga jadi the only Transgirl yang naik pentas dua kali, menerima anugerah terutama bercakap and create awareness tentang dunia saya ...tapi walau apa pun dalam hati saya banyak benda yang saya sedihkan...memang macam macam yang saya lalui, terpaksa hadapi heart broken, terutama bila saya realize betapa sakitnya tak boleh berkahwin dengan sesiapa yang saya sayang, saya tak boleh mengandung sedangkan saya sangat suka baby...tapi saya fikir dari positif side, perkahwinan tak menjanjikan kebahagiaan, saya tak perlu kahwin untuk jadi happy, anak memang kalau boleh saya nak mengandung sendiri, doctor pakar cakap walaupun khunsa tu ada rahim tapi bila mengandung jarang bayi tu boleh survive...saya redha mungkin dengan hanya ambik anak angkat, yer lah sedangkan pasangan suami isteri pun ramai yang tak boleh ada anak tapi mereka bahagia jugak...saya doa agar satu hari saya akan capai kebahagiaan, contented ...InsyaAllah...
" Imperfections are part of life perfections, because nobody is flawless"
My classmate, my lecturer and me

 Walau siapa pun kita to me studies are very important, terutama bagi "gender" seperti saya nie, I/we have to work harder then anyone else, I gotta have a thick skin in my world... bukan semestinya kat University jer but everyday is a learning process, kita boleh belajar sesuatu yang baru everyday, dari pengalaman or dari orang orang yang singgah dalam hidup kita, so that we can share what we learn and anggaplah sesiapa atau pengalaman yang kita lalui hari ini sebagai satu pengajaran...Alhamdulillah selama di University tak pernah ada prejudism, sedangkan dalam student card saya pun nama saya ditulis sebagai "Alfee binti Rahaman" ... and peminat saya minat dalam diam diam, kebanyakkan dari Iran and Malays, ntah apa apa ntah...tak berani takut kawan nampak, tapi nak jumpa, but ada juga yang berani terus terang...saya memang ramai kawan and agak popular di Uni...I was involved in choir, I sing, I berlakon sebagai "Mahsuri"! hehe kenangan yang terindah...itulah salah satu hikmah hikmahnya, saya lebih berani dalam hidup...


Kelebihan Limkokwing University respect siapa kita tak mengira jantina, disini tanpa surat doctor, tanpa saya buat permohonan, mereka dah tahu nak letak apa di Student card saya, pihak mereka dengan nama
 Alfee "Binti" A Rahaman
now ada few club yang tak benarkan TS girl masuk so i just gunakan my student card...club pu n ada prejudism but sometimes tak boleh nak salahkan club sebab banyak maknyah/TS girl yang salah gunakan club untuk cuurrrrrrrrrrrrr...


Limkokwing University of Creative Technology memang lain dari lain, sangat seronok sebab environment dia tak macam sesetengah University lain yang agak dull, kat sini semua fashionable, macam tak payah gi tempat lain untuk tengok orang yang chic, hip and happening, and memang banyak yang good looking, fashionable but I kurang suka tengok yang over dressed gi college...rimas tengok diorang dengan accessories...hmmm biar lah diorang, I suka simple but fashionable yet elegant...student kat sini memang fashion forward and pandai pandai, masa my Degree year I tengok cara diorang debate dalam class terkezut jugak! memang intellectual, intelligent and student Limkokwing memang terkenal dengan creative...YES they are! sometimes seronok tengok Fashion student datang collage, macam macam pakaian diorang, rambut blue color pun ada,  seronok tengok gelagat diorang...

I'm very friendly kat college, I satu class dengan pelakon yang terkenal di Indonesia, dia sangat baik, down to earth and macam student student lain...I kawan dengan model model macam Naomi Ishak and others..saya jenis tak suka berpuak puak, i suka kawan ngan semua orang, kebanyakkan my best friends now are from the same college and some from others...salah sorang my best friend is from Indonesia, very hyperactive and beautiful girl, kami panggil dia Indonesian mutad sebab selalunya Indonesian students suka hangout dengan fellow Indonesians jer, but dia nie melekat dengan we all...Zaman college memang seronok we all clubbing sama sama, event ke apa ke we stick with each other sampai today.

No comments:

Post a Comment